Bedrijfsfilm Werkzaak Rivierenland


Asoproductions

HET VERHAAL

Werkzaak Rivierenland detacheert mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ze wilden een bedrijfsvideo met als doel potentiƫle werkgevers te bereiken en te overtuigen van de kracht van de mensen waar Werkzaak mee werkt. Daarnaast wilde ze een goed beeld scheppen van het talent van hun bijzondere doelgroep.

CONCEPT

We wilden graag eerst inzetten op de vooroordelen die er meestal bestaan van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Namelijk dat ze niet veel meer kunnen dan een beetje rondhangen of thuiszitten. Om vervolgens te laten zien wat deze mensen nog in huis hebben aan mogelijkheden. Het zijn namelijk zeer gemotiveerde krachten die heel graag weer deel uit willen maken van de maatschappij en daarin een plek verdienen.

We hebben er voor gekozen om een casting dag te organiseren en echt met het talent van Werkzaak te gaan werken. Het was een bijzonder proces wat veel meer heeft opgeleverd dan alleen maar een mooie film.